11. 7. 2012.

OUYA: dragulj od 2.5 miliona dolara

Ah, sloboda interneta + sloboda kapitalizma! OUYA je posle Tima Šejfera postala nova i verovatno najveća senzacija na Kickstarteru, pošto su za nekoliko desetina časova skupili više od dva i po miliona dolara. A kao svoj cilj su postavili "samo" 950.000! Da li to znači da ima nade za zli, mračni, korporativni svet video-igara? I da li znači da će Android položiti svoje svetlucave pipke i na tržište kućnih konzola?



Većina finih ljudi se nada da hoće. Kako ne voleti projekat poput OUYA-e? U pitanju je jeftina konzola koja će koštati manje od sto dolara. To je pod jedan. Biće otvorena za hakovanje i rootovanje: otvaranjem kućišta nećete kršiti garanciju, štaviše razvojni tim odobrava eksperimentisanje sa mogućnostima konzole. To je pod dva. Najvažniji deo su, naravno, igre. Svi naslovi će barem u nekom vidu biti besplatni: ili će imati besplatne demoe, ili će biti F2P, ili će u potpunosti biti džabe. A najbolji deo svega toga je to što je konzola potpuno otvorena svakom developeru koji zaželi napraviti svoju igru, i svaki developer može promovisati i određivati cenu svog proizvoda kako mu se ćefne! U prevodu, to znači da će grupa studenata iz nekog somborskog podruma imati podjednake šanse da napravi AAA naslov kao i neki fancy studio smešten u Berlinu, Mančesteru ili Los Anđelesu. Ovo, dalje u prevodu, znači da će najpopularnije igre biti one koje imaju najbolju igrivost, koje su najoriginalnije, koje imaju najzgodniji dizajn, a ne igre koje za šaku blještave grafike nude pet sati igranja i tone nasilnog marketinga (MW -.-).
Kako ne voleti i ne navijati za ovako pravu stvar, koja može da vrati Igranje na stare staze eksperimentisanja i originalnosti? Kako ne voleti konzolu koja forsira nezavisne timove nauštrb onih multimilionskih? Ako neko u paket ubaci i 8bitne i 16bitne emulatore, ovo će biti najbolja stvar od paradajza.

Нема коментара:

Постави коментар