2. 3. 2012.

FM Dostojevski: GTA Sankt Petersburg

Iako bih bio među prvima koji bi u video igrama tražili umetnost, ili makar naznake umetnosti, znam da je to teška i zahtevna rabota iz milion razloga - kojima se treba baviti one at a time, nikako odjednom. Ali recimo da je jedan od većih ćorsokaka koje problematika daje ovaj: ako se igra previše trudi da postane umetnost, ona prestaje da bude igra, i umesto toga postaje interaktivna prezentacija, konceptualna umetnička predstava. U principu, to je jedan od većih problema. Kako napraviti umetničku igru, ali da ona ostane igra, a ne interaktivna vizuelno-auditivna prezentacija?

Ovaj čovek ima savršeno dobre ideje, i da je malo sreće u svetu, imao bi svoj studio, ili makar svoja sredstva za izradu jedne takve igre. Ideja: da li je a) moguće napraviti gorepomenuti hibrid i b) da li je moguće, say, napraviti igru koja će biti savršena interpretacija "Zapisa iz podzemlja" Dostojevskog? Kakva bi to igra bila? Pointenklik avantura? Free roaming avantura? Iako možda previše hipsteričan u naznakama, ovaj čovek harizmatičnog glasa i spretnih prstiju govori neke pametne stvari. Uživajte.




Miloš Jocić 

Нема коментара:

Постави коментар